Skip to content Skip to footer

Katalog Tasarımı

Katalog tasarımı oldukça önemli olan ve neredeyse her şirketin, firmanın kendini tanıtmak amaçlı tercih ettikleri bir tasarımdır. Şirketlerin ya da firmaların hedef kitlesine tanıtılmasını sağlayan katalog tasarımı oldukça önemlidir. Çünkü kataloglara uygulanmış olan katalog, mevcut firmanın ya da şirketin müşterilerine, hedef kitlesine markaya, ürünlere ya da hizmet portföyü hakkında bilgiler veren görsel ve metinlerden oluşan bir tasarımdır. Katalog tasarımı ise tüm bu tasarımların ve metinlerin hazırlanması, düzenlenmesi ve yayımlanması işlemine verilen isim olarak karşımıza çıkmaktadır. 

Şirket ya da firma hakkında hedef kitleye bilgiler veren katalog tasarımları, şirket ya da firmanın ürünlerini ve hizmetlerini hedef kitlesine tanıtmasının en etkin yolu olduğu için markaların pazarlama faaliyetlerinde büyük bir öneme sahiptir. 

Katalogların görsel bir kaynak olması da oldukça güçlü ve etkili hale gelmelerine neden olmaktadır. Okuyucuların dikkatini çekmek için ilgi çeken, etkileyici vb. gibi katalog tasarımları oluşturmak kişilerin katalogları okumalarına neden olmaktadır. Etkili görsel pazarlama hamleleri ve çeşitli teknikler ile okuyucuların dikkatini çekmek oldukça kolaydır. 

Hazırlanmış ve şirket ya da ürünleriniz ile ilgili her bilgiyi eklemiş olduğunuz katalog tasarımları; mağazalarınızda, kargolarınızda, ürün kutularınızın içinde, internette, marketlerde ve aklınıza gelebilecek her yerde kullanmanız mümkündür. Müşterilerinizin sizi, firmanızı kısacası markanızı tanıması, kampanyalardan haberdar olması ve ürünlere bir göz atması için katalog tasarımlarını incelemeleri yeterli olacaktır. 

Logo Tasarımı Nedir?

Logo Tasarımı her markada bulunan markanın hedef kitle ya da normal kitle fark etmeksizin zihinlerinde oluşturduğu ilk intibayı sağlayan bir olgudur. Bu nedenle katalog tasarımı kadar logo tasarımı da oldukça önemlidir. Yeni bir logo tasarımı mevcut markanız ile bütünleşerek oldukça uzun yıllar boyunca markanızı temsil edeceğini göz önünde bulundurarak bir logo tasarımı oluşturulması gerekir. Logo tasarımları, markalar ile bütünleşen mevcut hedef kitlenin mağaza ya da üründen önce ilgilerini çekecek olan bu logo çalışmaları, ürünlerinizin üzerinde kendini gösterecektir. Mevcut kitleniz henüz sizleri görmeden ilk onu görecekler. O nedenle logo tasarımına oldukça fazla dikkat edilmesi gerekiyor. 

Profesyonel olarak hazırlanmış logo tasarımı, markalaşmak isteyen tüm firma ya da şirketlerin oluşturması gereken en önemli materyallerden ilkidir. Katalog tasarımının dışında logo tasarımı, sizin markanızı ilk bakışta mevcut hedef kitleye betimleyeceği için oldukça önemlidir. Bu yüzden amatörce hazırlanmış bir logo tasarımı yerine, hedef kitlenizin aklında kalacak ve onları etkileyecek, kısacası markanızı özetleyecek bir logo kullanmanız çok daha mantıklı bir karar olacaktır. 

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, her firmaya ya da şirkette olan bir olgudur. Firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu, neyi temsil ettiğini vb. gibi olguları temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünü olarak nitelendirilebilir. Kurumsal kimlik firmanın profesyonel görünmesini sağladığı için müşterilere daha güvenilir bir izlenim bırakmaktadır. Bu çalışmaların en temeli kurum ismi ve amblemden oluşan logodur. Bu çalışmaların dışında kalan bütün görsel iletişim malzemeleri ile yapılan amblem logo tasarımı baz alınarak şekillenir. 

Kurumsal kimlik hem B2B pazarlama hem de B2C pazarlama alanında firmanızı görünür kılar. Kurumsal kimlik, katalog tasarımı ya da logo tasarımı mevcut kitle ile arasındaki bilinirliğini arttırdığı için de oldukça önem arz etmektedir. Kurumsal kimlik en temel reklam çalışmasıdır. Bu nedenle kurumsal kimliği olmayan bir firma için tanınmak ve büyümek oldukça zor olup hatta neredeyse imkansızdır. Özgün katalog tasarımları için Gramedya Reklam Ajansı ile iletişime geçebilirsiniz.